Monday 19 March 2012

Hye2 Orang Utara.!

Eh entry kali ni ape kena mengena dgn org utara ek.? Korg rase ape.? Mane yg frenz kat FB o Twitter aku mst dorg taw punye..ok,mane yg xtaw meh cni aku nk cter..Actually,aku di tugaskan utk posting/praktikal di Hospital Besar Pulau Pinang x lame lagi..x lame lagi tue bile.? Start 02.04.2012 ni sampai lha bulan 6..

2bulan kowt aku kat sane..Ikut ati mmg aku x nak g..tapi nak x nak,study punya pasal terpaksa la pergi..Nampaknye,terpaksa lha berjauhan dgn yg tersayang,terpaksa tgglkan kawan2,dan terpaksa hidup berdikari..


Mula2 aku dpt berita yg aku akan  posting/praktikal di Hospital Besar Pulau Pinang, aku terus text mak aku..tapi syg dia x balas..aku da taw kenapa..lepas sorang-sorang ank dia jauh dari dia..nak buat mcm mane,masing-masing ade komitmen sendiri..bukan nk jauhkan diri tanpa sebab..

Tapi aku tahu yg mak aku faham sume tue..Cuma berat hati dia nk lepaskan anak dia ni pergi..Minggu lepas aku sempat luangkan mase dgn family..Macam2 aktiviti yang ktorg buat..Mmg x sia2 lha aku balik mggu lepas..Plan mggu ni nak balik lagi..tapi x sure jadi ke tak..

Harapan.? Hope di sane nnt aku dapat lha hidup berdikari seperti orang2 lain di luar sane..Susah tue mmg susah lha kan..Tambah2 org yg bnyk songeh mcm aku ni..Kalau ade jea bnda x kena,mula la membebel  je mulut x berenti2...HAHAHAHAHAHAHA

Selain tue jugga,aku harap agar aku dpt jalankan tugas aku sbg Student Nurse di sane dgn cemerlang,dan aku harap sngt2 dapat menyelamatkan nyawa setiap pesakit yg aku jaga..mgkin bg korg bnda ni nmpk senang kan.? Tapi korg x rase betapa gembira dan betapa bertuah nya bile kite dpt selamatnya nyawa seorg insan..


Ok lha,mane2 org utara yg tgah bace entry aku kali ni,jgn lupe contact kat Fb n Twitter yea..mane taw kalau ade rezeki boleh jumpe korg sume..org ckp,berkawan bia beribu,berkasih biar satu..hahahahahahha..SALAM...

Mr.Dolphin

No comments:

Post a Comment